Bildminnen del 1

För ett tag sedan så försvann ALLA mina bilder från 2007 och framåt i samband med att min externa hårddisk kraschade. Över 5000 bilder försvann. Över 5000 fina minnen försvann. Tänk vad en enda bild kan bära med sig. Känslor såsom sorg och glädje.
 
Alla de bilder man har bär med sig på minnen från de tillfällen då de togs, tillfällen som betyder. Jag tar gärna kort på allt och alla för att ha ett minne kvar att titta på då motiven inte längre finns bland oss.
 
När sedan bilderna försvinner så förstår man verkligen hur mycket de betyder för oss. Jag uppmanar er alla att ta kort på allt och alla för föralltid finns inte.
 
Jag kommer under ett par dagar framöver lägga upp några bilder som betyder så mycket för mig så att världens alla rikedomar inte kan ersätta dem. Jag vill visa er att det inte måste vara de snyggaste bilderna, de bäst komposerade bilderna eller de finaste motiven som betyder mycket, utan att det är minnet som bilden bär med sig som betyder. Så här kommer mina två första bilder:
 
 
 
På bilderna ovan kan ni se min farmor och min farfar. Enkla bilder som betyder så himla mycket!
 
 


Fotspår


Lämna ett fotspår efter dig här:


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är endast jag som ser den)

Har du en blogg som jag kan kika in på?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0