Självporträtt

 
Lekte lite med kameran idag.Eftersom ingen av mina tre bröder är så himla sugna på att stå framför kameran så fick jag själv agera modell. Det är inget jag trivs med och jag kommer nog aldrig känna mig riktigt bekväm där heller. Det är bakom kamera jag hör hemma, det är där jag trivs som bäst och det är där jag kan släppa lös min kreativitet!
 
Till den här bilden har jag använt mig av mitt Canon 60mm objektiv med så lågt bländartal som möjligt. Fönsterljus är den enda ljuskällan. Jag har något emot den inbyggda kamerablixten så jag fotar nästan alltid i befintligt ljus. Jag har för övrigt en Canon EOS 500D för er som inte visste och det är nästan alltid mitt 60mm objektiv som sitter på. till det objektivet som är så ljuskänsligt passar det väldigt bra att använda sig av det halvautomatiska läget AV (på canon) som man endast kan ändra bländartalet med. Resten ställer kameran in själv.
 
Eftersom att jag själv både står framför och bakom kameran så har jag också använt mig av ett stativ och min fjärrutlösare.


Fotspår


Lämna ett fotspår efter dig här:


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är endast jag som ser den)

Har du en blogg som jag kan kika in på?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0